Semua orang maklum yang pelantar minyak ni adalah tempat kerja yang berisiko tinggi. Sebab itu dari mula sampai habis tugas kita akan dengar pasal Safety,Hazards,Control dan macam-macam lagi istilah yang berkaitan. Semuanya untuk keselamatan Manusia (People), Alam sekitar,(Environment), Harta benda(Asset) dan Reputasi(Reputation) syarikat yang mengusahakan industri ini.
|
Sign board |
Disini disertakan beberapa keperluan asas yang direka untuk mengingatkan penghuni dan mengawal situasi kecemasan jika berlaku sesuatu kemalangan yang tidak dijangka.
|
Another signboard |
|
Fire Hydrant |
|
Hydraulic starter for Fire Water Pump |
|
Diesel Engine~ As a driver for Fire Water Pump |
|
Capsule@life boat |
Capsule@ life boat adalah pilihan terakhir jika situasi kecemasan tidak dapat di kawal oleh ERT (Emergency Respond Team)@DCT(Damage Control Team). Sebabtu dulu saya ada nyatakan untuk menyertai O&G memerlukan tubuh badan yang sihat kerana segala macam tindakan yang berkaitan akan disertai oleh "penduduk-penduduk" pelantar minyak itu sendiri. Mana ada masa nak panggil Jabatan Bomba. Sila beringat ~ TIADA Jabatan Bomba di tengah laut.
Sampai bertemu lagi.
Like yr blog. Tq for sharing. All the best.
BalasPadamThanks a lot bro.Enjoy your reading.
PadamJernih air lautnyer...ikan ape selalu naik ats pelantar tu bang
BalasPadamBudak2 kitchen staff selalu naikkan kerapu dengan tenggiri, kadang2 sesat naik jerung. Tetapi pancingan untuk hari tertentu sahaja. Contoh :untuk sambutan hari raya dan national day.
Padam