Cuaca Panas

Assalamualaikum,
Ern dugaan kali ni datang bila kampung di sinari matahari terik berterusan.Ada sesetengah tempat dah kurang bekalan air,Kami sekeluarga Insya Allah cukup bekalan air sebab kami duk di sebelah loji rawatan air bukan sebelah tangki air..Maksud dia kalau rumah aku tak ada air "Tangki-tangki  air" di kawasan tersebut lagila tak ada air.Aku cubala try rujuk pelan proses air dan rawatan dia.Tak jauh beza macam aku di laut cuma kami ada penambahan water maker unit-reverse osmosis.Yela kalau takde,memang hampeh gila nak masak nasi,gulai dan buat sambal belacan pakai air masin.
Owh KoranG mesti tanya aku dok kat mana kan?Aku sekeluarga duduk kat Kuarters loji air Sungai Mentiga nak masuk ke Chini dan Chini Timur.
Semalam buat pembersihan tangki kat bumbung,mak ai dia punya penemuan boleh tahan-macam2 ada.Nasibla sebelum ini bukan pakai untuk daily use tapi untuk tandas dan rendam pakain je.Semalam juga aku belajar bagaimana nak buka atap genting.Dahla berat nak susun pun susah juga klau dah main cabut di tengah2.
Dan peristiwa penting aku jatuh tangga,Alhamdulillah aku tak cedera tapi celah kangkang berasa juga.
Erm arinie nak tanam "Pucuk kadok dan Serai Wangi" kat blakang rumah aku ni.Tanam cabai dulu blum dapat hasil tapi pucuk ubi dah 2 - 3 rounds makan buat ulam.
Cerita pasal ulam.............lain kali la aku cerita
 

 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride