Isteriku Mengandung Lagi ~Berita Gembira Untuk Kami Sekeluarga

Assalamualaikum,
Alhamdulillah isteri saya Pn Nurulfatiha disahkan mengandung untuk kali yang ke-3.Perkara ini diketahui setelah kami pulang dari Dubai.Jika saya tahu isteri mengandung sebelum trip itu kemungkinan besar saya batalkan percutian tersebut tapi dah nama rezeki isteri dan anak-anak untuk kesana.
   Setelah pulang dari Dubai kami terus ke Qatar Petroleum Center Health and Wellness (QPCHW) untuk pemeriksaan bagi mendapatkan Resident Permit (RP).Kesian dua beradiktu Adam dan Daiyan kena ambil darah di lengan mereka  yang bersaiz dua jari tu tp Alhamdulillah mereka tidak menangis. Menurut doktor isteriku kena menjalani pemeriksaan X-Ray tetapi sebelum itu beliau dinasihatkan untuk menjalani urin test.
Al kisahnya disahkan beliau mengandung dengan jayanya : ). Terima kasih kepada doktor dan jururawat yng bertugas atas ucapan "Mabrouk" kalian.
   Hari ini insya Allah kami akan ke QPCHW sekali lagi untuk temujanji kami dengan pakar O&G dan klinik gigi untuk diri sendiri.Mungkin Allah bagi sakit ni supaya kurang bercakap apatah lagi benda yang bukan-bukan untuk kemaslahatan bayi yang dikandung dan keluarga kami juga.Nama doktor tu kalau tak salah Dr Zainab sama nama macam Mak. Terus terbayang dalam fikiran bagaiman fizikal beliau nanti.Pada pandangan peribadi kebanyakan pemilik nama Zainab (nama yang mulia ni tau) termasuk Mak saya sendiri ialah bertubuh agak bulat,baik tutur katanya,sangat mesra dan sangat ambil berat ini termasuklah doktor yang saya kenali di Malaysia,Ustazah saya dulu, dan  orang - orang kampung saya yg mempunyai nama ini. Generasi baru ni tak taulah ada lagi tak yang bubuh nama sedemikian?

     Yang berbaju merah belum bersetuju untuk ada Adik baru, yang Abang "no problem"  tapi kalau boleh biar " girl" katanya hahaha. Manalah Abi dan Umi dapat pilih, Insya Allah apa yang diberiNya adalah yang terbaik untuk kita sekeluarga. Aamiin.
    0531 a.m Al Wukair.
  

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride