Hari Sukan Qatar

Assalamualaikum,
Semalam Hari Sukan Qatar @ Qatar Sports Day.Uniknya hari sukan ini telah diistiharkan sebagai hari cuti bagi seluruh Qatar pada setiap hari Selasa pada bulan Februari minggu Ke-2 setiap tahun. Tiada tarikh tetap yer. Ianya diilhamkan oleh Putera Mahkota Emir Qatar. Sementelaah aku menyambutnya di offshore jadi tak terasa sangatla kesannya. Walau bagaimanapun kami disini juga menyambutnya dengan jamuan makan "istimewa" dari camp boss dan cooked2 yang handal dalam masakan mereka.

Aku ambik lobster@ udang kara separuh jerla untuk jaga kolestrol dalam tubuh hehehe. Kawan- kawan lain aku  tgk sampai 2@3 belah udang kara tu.. pergh dasyat. Udang lagi, burung puyuh lagi, ketam lagi, kambing penuh pinggan hehehe. Sabar "parei" (kawan) nanti tercekik baru hang tau.
Opps sebenarnya ini menu "biasa" bagi mana-mana rigs dalam dunia ni jika kita sambut hari istimewa.Owh saya bercakap bukan pasal menu tapi bercakap pasal kandungan kolestrol dan kalori yg tinggi dalam makanan yang di hidangkan.

Eh, apahal hari sukan bercakap pasal makan. Entahla itu jer aktiviti yang kami buat masa di rig ni.. dah bukan negara kita takkanla kita nak sambut lebih-lebih pulakkan?
Salam dari
  

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride