Musim Tengkujuh

Salam,
Hari ni first day aku naik ke tempat aku kerja,
Ombak dan angin mmg luar biasa sedikit keadannya.
Musim tengkujuhla katakan
Sebut musim tengkujuh mengingatkan aku zaman aku kecik-kecik dulu tau....
Dulu sebut je musim tengkujuh apa yg terbayang dalam kepala aku ialah jeng jeng jeng
"TAHAN PUKAT IKAN"bersama kawan-kawan.Hehe best tau, banyak ikan time ni sbb banjir ikan terpaksa kluar dari lubok masing2.Kekadang tue aku tahan atas jalan raya je, mmg banyak ikan yang sangkut termasukla keli,haruan,bujuk,sebarau,lampam dan kekadang ikan tapah.


Tapi la nie kurang dah ujan sebab mood musim la nie pn dah tak tentu,dulu masa sekolah yg cikgu ajar (sbb ada dlm buku teks Alam dan Manusia.*buku ni dah tak wujud kot) monsun timur laut ni berlaku pada November hingga Mac yang membawa hujan lebat ke pantai timur, masa niela banjir-banjir besar berlaku kat negeri-negeri ni termasukla kampung aku.

Niela ikan2 yang menjadi kegemaran aku klau pergi memukat.Aku ambik dari internet je sbb yang lama2 punya dah masuk perut hehehe.Insya Allah aku nak pergi memukat bila turun dari laut ni,klau berhasil aku nak buat pekasam best wooooooo kecur air liur aku di buatnya.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride