Hari Ini

Assalamualaikum,
Hari ni hujan renyai2 sikit kat Kerteh.Aku pun tak tau nak cakap apa tapi yg pasti aku memang boring sangat.Dah kena datang awal sehari pastu ada coz pun sekerat hari je.Rasa macam tak berbaloi pulak datang jauh-jauh.
Aku terperap je lam bilik dari kul 2 lebih tadi.Tapi tak adala aku dok saja sebab aku adala sikit-sikit buat penelitian pasal JPAM atau nama penuh dia Jabatam Pertahanan Awam Malaysia.Aku memang minat nak joint tp kesempatan aku tak ada.
Insya Allah akan ada suatu hari nanti jika dah rezeki aku.
Dalam dok saje-saje ni terpikir pulak aku perjalanan hidup aku dan keluarga aku.Alhamdulillah walaupun tak semewah orang lain tp tak la seteruk macam sesetengah orang yg lain tu.Sebabtula selalu aku dengar bila kita dalam kesulitan dan kesempitan jangan pandang@menilai orang yg lebih senang dari kita sebaliknya kenanglah@ nilailah orang yg mengalami nasib yg lebih teruk dari kita agar kita sentiasa menjadi orang yg amat bersukur dengan apa yg kita ada - Insaf sendiri aku nie.....
    Peristiwa-peristiwa sebegitu memang selalu berlaku dihadapan kita setiap hari dan terpulangla pada di memasing samaada untuk megambil ikhtibar atau tidak.
 
    "Ya Allah ya tuhanku berilah kekuatan kepada hambamu ini ya Allah,Janganlah kau hukum kami lupa atau kami tersalah ya Allah.Janganla Engkau bebankan kami sebagaimana Engkau bebankan  kepada orang-orang sebelum kami.Ya Allah janganlah Engkau pikulkan kepada kami beban apa yang kami tak  sanggup memikulnya,berilah maaflah kami,ampunilah kami,dan rahmatilah kami.Engkaulah penolong kami,maka tolongla kami terhadap kaum yang kafir."


Amin ya rabbal a'lamin-Sham,Nurul & Adam Darwisy
______________________________________________________________________________________________________________________________________

Tadi lam pukul 2030 aku dgn sorang kawan aku pergila guardianuntuk beli beberapa barang untuk kelengkapan aku selama 14 hari di lautan.Klau tak beli sekarang bila lagikan?Tengah2 south china sea mana nak cari kedai runcit apatah lagi Giant,Maydeen,dan seangkatan dengannya hehehe.
Semuanya RM 18.38 DAN tak ada tawar menawar lagi keh keh keh. Ni semua made in Malaysia kerana aku cintakan barang Malaysia.
Nie kira basicla nie sebab yg lain masih ada untuk di perabihkan sebelum aku ambik cuti panjang insya Allah.

p/s- esok bangun awal buat ibadat ckit  : )

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride