Lata Mentagan

Assalamualikum,
Nak cerita pasal semalam je..Kami sekeluarga adalah pergi ke tapak sambutan Hari Terbuka anjuran Belia Felda Chini 3 sim,tahniah boleh tahan meriah dengan outlet yg bermanfaat untuk masyarakat setempat macam Bomba,Polis,Klinik dan IPTA/IPTS.Macam2 ilmu jugakla boleh diperolehi disini kalau kita rajin bertanya.Pasal AED (auto external defibrillator-dalam CPR sebelumni)aku ada juga tanya pada medic staff yg bertugas,rupa2nya alattu  Hospital Besarje yg simpan.
Habis semua gerai aku dan isteri lawat akupun plan mengejut nak pergi mandi manda.Dalam tgh berfikir samaada Air Terjun Pancing@ Tasik Chini terlintas pula pasal Mentagan.Cubala try pergi sebab seumur idup tak pernah pergi.
Dari rumah kami orang dalam 45 minit dgn kelajuan 80/90 km/j-hehe pemandu berhemahla katakan,
Bila dah sampai amat megejutkan kerana tempat rekreasi macam bkn tempat rekreasi.Penuh semak samun walaupun bangunan macam baru di bina.Sedih juga rasa,yala mungkin tak ramai orang berkunjung kerana terlalu jauh dari jalan utama.Hampir 30 km,tp bg kaki 4x4 mgkn berbeza ckit ceritanya kot.
Sampai je kat sana adala 1 keluarga yang tgh mandi dan akupun joinla diorang sekali.
Bolehla dari tak ada.................
   

Ulasan

  1. Boleh terus naik ke atas utk pemandangan yg lebih menarik. Puan hanya singgah di kawasan bawah air terjun itu sahaja. Ada lebih byk lagi air terjun di atas. http://datu-island.blogspot.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Any Comment?Just write up.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride