Ulang Tahun Perkahwinan Yang Ke 4

Assalamualaikum,
Sajer jer nak berkongsi dengan isteri detik dan tarikh perkahwinan kami berdua.Kebetulan jatuh pada 20 Ramadhan 1433H, bersamaan 08082012 M.
Tengah terfikir nak bagi "sesuatu" yang istimewa kepada insan yang bergelar isteri yang sanggup bersusah payah dan kadangkala bersendirian dalam membesarkan anak-anak sepanjang 4tahun usia perkahwinan kami.Sedia maklum dengan tugas suami sebagai offshore man, melayan kerenah anak-anak yang sedang "naik" memang boleh tahan cabarannya : )
Tidaklah yang "terbaik" tetapi kesukaan isteriku
Akhirnya ketika melintas sebuah kedai di Al Wakra selesai bersolat tarawih ternampaklah sebuah kedai dengan signboard nya yang hijau "merelap" ~ Tu dia,selesai masalah.
Tunggu budak kedai tu bungkus,sembur-sembur sikit, "finish sir,QR xx.". Syukran.
 Nak buat kejutan sikit ni.Tengok jam dah lewat,budak-budak dah tidur ni rasanya,dengan kelakian yang terserlah terus memandu kerumah di Al Wukair Ezdan 4.
Ting-ting.Assalamualaikum, ~ Harap-harap isteri buka kataku dalam hati, tiba-tiba "Wahhhh apa ya Abi? Kata anak sulung kami Adam Darwisy". Untuk Umi kataku...hehehe kantoi tak jadi kejutan. Biar Abang berik ok sik? Dialek Sarawaknya masih lekat. Ok kataku ringkas.Alhamdulillah isteriku amat menyukainya.

"Mukmin yang paling sempurna ialah yang paling baik akhlaknya dan paling berlemah lembut bersama isterinya." ~ Tarmizi dan Muslim.
 

Ulasan

  1. happy anniversary both of you. semoga dirahmati ALLAH SWT dan berkekalan selamanya.amin

    BalasPadam
    Balasan
    1. Jazza Kallah Ummi Nuhlan dan keluarga.Hati-hati dalam perjalanan ke Kampung sempena musim perayaan ni.Didoakan selamat pergi dan pulang

      Padam

Catat Ulasan

Any Comment?Just write up.

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride