Belangkas

"Macam belangkas" itulah antara pepatah yang sering kita dengar.Maksudnya lelaki dan perempuan yang bergerak bersama-sama ke mana-mana sahaja.Nie afdol untuk yang berkahwin sahaja,pakwe makwe,tunang tuneng tak boleh dan tak aci. 
Yang bawah ni belangkas mentua saya ambik kat pantai subuh2 aritu.Ada 13 ekor sumanya.Agak-agak masak apa sedap erk?



Besar saiz belangkas ni adala besar sedikit dari muka saya.Ni ukuran tak rasmi tapi kalau nak diikutkan makhluk Allah ni datang dalam pelbagai saiz.

Yang bawah ni ipar saya rebus dan cicah dengan air asam.Rasanya lemak-lemak macam telur ikan.Isi dia ada juga kalau pandai cari klau tak pandai baik lupakan saja sebab saya pun tak tau.Kebetulan adik ipar ajar baru tau.






Ada yang cakap dan dengar-dengar yang belangkas ni boleh buat duit sebab ada nilai komersial macam petikan berita di bawah ni
 Untuk nama saintifk ke,nilai perubatan ke bolehla klik kat sini.

p/s : Untuk hari ini saya masih menunggu kehadiran orang baru dalam hidup kami. 

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride