Persediaan Selepas Bersalin

Assalamualaikum,
Yang ni sebenarnya layak ditulis oleh isteri saya sebabnya dia yang megalaminya secara "on line".Saya pemerhati sahaja.Takpela sebagai pemerhati saya tuliskan pengalaman saya serba sedikit untuk panduan yang mana boleh di jadikan rujukan sampingan.
Antara persediaan penting adalah mental si Bapa untuk menghadapi situasi isteri lemah,anak kemungkinan demam,kuning dan sbgnya.Pada waktu2 ini banyakkan berdoa dan berusaha supaya dijauhkan dari penyakit dan mudarat kpd diri sendiri,isteri dan zuriat yang dah sedia ada dan yg baru datang ke dunia ini.
 Ini petua nenek bini aku yg mesra dengan panggilan Nek Leng.Aku berdoa Ya Allah agar diberi limpah rahmat kepadanya dan kesihatan yang baik sehingga ke akhir hayat.Budi baik mu hanya Allah sahaja yg dapat membalasnya.Amin.
Penyediaan bahannya adalah seperti berikut :

1.Taik Angin   

2.Majakani

3.Biji Kedaung

4.Daun Sembong (versi kering & segar dari hutan)

Nak buat apa dengan semua ni?Nantila aku cerita dengan gambar dia sekali bila sampai waktunya.
Tapi sebelum tue mari sama2 kita sediakan ini secukupnya kerana "ianya" juga satu keperluan.



Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Cara Membuat Mee Laksa Itu Sendiri

Sekolah dan Persekolahan di Qatar

GST Ride ~ Getting "Shawarma" Through Ride